vineri, 13 iunie 2008

Să învățăm să număram din nou

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce 'nveți pe școlari carte.
Spune'mi cine'i unul?
Unul fiul Mariei.
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pre noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce 'nveți școlarii carte,
Spune'mi mie ce sunt două?
— Două table a lui Moisi.
Unul fiul Mariei.
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce 'nveți în școală carte,
Spune'mi mie ce sunt trei?
— Trei fețe Dumnezeiești,
Două table a lui Moisi,
Unul fiul Mariei,
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce 'nveți 'n școală carte,
Spune'mi mie ce sunt patru?
— Patru sânți Evangheliști.
Trei fețe Dumnezeiești,
Două table a lui Moisi,
Unul fiul Mariei,
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce 'nveți în școală carte,
Spune'mi mie ce sunt cinci?
— Cinci rănile Domnului,
Patru sânți Evangheliști,
Trei fețe Dumnezeiești,
Două table a lui Moisi,
Unul fiul Mariei
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce 'nveți în școală carte,
Spune'mi mie ce sunt șese?
— Șase crinii Precistii,
Cinci rănile Domnului,
Patru sânți Evangheliști,
Trei fețe Dumnezeiești,
Două table a lui Moisi,
Unul fiul Mariei,
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce 'nveți la școală carte,
Spune'mi mie ce sunt șapte?
Șapte taine Dumnezeiești,
Șase-s crinii Precistii,
Cinci rănile Domnului,
Patru sânți Evangheliști,
Trei fețe Dumnezeiești,
Două table a lui Moisi,
Unul fiul Mariei,
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce 'nveți în școală carte.
Spune'mi mie ce sunt opt?
— Opt sunt fericirile,
Șapte taine Dumnezeiești,
Șase-s crinii Precistii,
Cinci rănile Domnului,
Patru sânți Evangheliști,
Trei fețe Dumnezeiești,
Două table a lui Moisi,
Unul fiul Mariei,
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce înveți în școală carte.
Spune'mi mie ce sunt nouă?
— Nouă cete îngerești,
Opt sunt fericirile,
Șapte taine Dumnezeiești,
Șase-s crinii Precistii,
Cinci rănile Domnului,
Patru sânți Evangheliști,
Trei fețe Dumnezeiești,
Două table a lui Moisi,
Unul fiul Mariei,
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce înveți în școală carte.
Spune'mi mie ce sunt zece?
— Zece porunci Dumnezeiești,
Nouă cete îngerești,
Opt sunt fericirile,
Șapte taine Dumnezeiești,
Șase-s crinii Precistii,
Cinci rănile Domnului,
Patru sânți Evangheliști,
Trei fețe Dumnezeiești,
Două table a lui Moisi,
Unul fiul Mariei,
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce înveți în școală carte.
Spune'mi mie ce sunt unsprezece?
— Unsprezece's voscresnele
Zece porunci Dumnezeiești,
Nouă cete îngerești,
Opt sunt fericirile,
Șapte taine Dumnezeiești,
Șase-s crinii Precistii,
Cinci rănile Domnului,
Patru sânți Evangheliști,
Trei fețe Dumnezeiești,
Două table a lui Moisi,
Unul fiul Mariei,
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

Dascăle prea 'nvățate
Cel ce înveți în școală carte.
Spune'mi mie ce sunt doisprezece?
— Doisprezece's Apostolii,
Unsprezece's voscresnele
Zece porunci Dumnezeiești,
Nouă cete îngerești,
Opt sunt fericirile,
Șapte taine Dumnezeiești,
Șase-s crinii Precistii,
Cinci rănile Domnului,
Patru sânți Evangheliști,
Trei fețe Dumnezeiești,
Două table a lui Moisi,
Unul fiul Mariei,
Cel ce 'n Cer locuește,
Și pe noi ne stăpânește.

[sursă: Anton Pann, Versuri sau Cântece de stea și de Vicleim ce se cântă la nașterea D-lui nostru Iisus Christos]