duminică, 4 octombrie 2009

Rugăciune mai înainte de mărturisire

Ascultă Dmnul mieu, și ziditoriul mieu, ascultămă iarăși pre mine păcătosul, și ne vreadnicul robul tău, că de multe ori țam făgăduit sămi schimb viața mea cea rea, și nici de cum nu oam schimbat. Greșitam Dmne, greșitam, șimi cunosc greșala mea, șimi pare rău căci leam făcut. Mi rușine să viu înaintea feții tale, ieșind de atâtea ori din cuvântul mieu, și ne părăsindumă de păcatele meale. Ce voiu să zic pentru ne mulțămirea mea cea mare; și ounde voiu să mă duc atâtea strâmbătăți ce am făcut: către tine viu stăpânul mieu mult milostive, și caz cu multă îndrăzneală la picioarele tale, de vreame ce văz cum că pentru păcatele meale ai primit ne cinstita moarte pre cruce, și chiemi pre păcătoși cu scripturile tale cătră tine, și strigi cu gura ta pre cela ce vine la mine nul voiu scoate afară. Drept aceaia Dmne primeaștemă și pre mine ne vreadnicul, șimi iartă păcatele, șimi dă darul tău, și blagloslovenia ta pentru mare și ne măsurată milostivirea ta, că iau sânt foarte căit căci am greșit înaintea ta, și am mâniat bunătatea ta, cu cuvântul, cu lucrul, și cu gândul, cu voia, și fără de voe. Drept aceia de astăzi înainte mă făgăduesc cu adevărat, cu darul și cu ajutoriul tău, să nu mă mai întorc la greșalele meale ceale din tâiu, socotind mai bine să moriu de cât să calc vrea ouna din poruncile tale: și hotărăsc să te ascult, și acum și pururea, și să mă închin numelui tău celui sfnt dulcelui mieu Ise, și să te măresc înveacii veacilor, Amin
Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fiește căruia Creștin. accesibil la http://digibuc.ro/, "Opera tipografică românească (1508-1830)", "Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fieştecăruia creştin Cu blagoslovenia celor mari"