sâmbătă, 3 octombrie 2009

Rugăciunea din toate zilele, cătră Născătoarea de Dmnezeu

Bine cuvântată Maica lui Dmnezeu, să veseleaște inima norodului tău, și foarte să bucură, pentru căci teau ales Fiul și cuvântul lui Dmnezeu săl naști și săl crești. Mă veselesc și ieu ne vreadnicul robul tău, că ai luat însuți dela Dmnezeu mai multe daruri, și mărire de cât toți sfnții, și de cât toți îngerii cinste înceriu. Bucurăte și tu drept aceaia cea plină de dar, Marie stăpâna mea, împărăteasa lumii, Soarele sfnțeniei, pilda bunătății, acoperemântul păcătoșilor, și scăparea celor robiți. O bine cuvântată Maica Dmnezeului mieu, înaintea ta cu inimă smerită viu ieu astăzi păcătosul, pentru ca să mijlocești cătră Fiul tău pentru mine, și să mă întărești să mă părăsesc de iale, și sămi dai dar în faptele cele bune, carii misă cuvine să le fac, pentru ca să mă mântuesc. Roagă o Maica milostivirii pre milostivul Dmnezeu pentru mine, și pentru toată lumea și fă să petrec întru această zi, și întoate zilele vieții meale fără de greșală, întru slava lui Dmnezeu, și întru slava ta. De vreame ce am hotărât mai bine să moriu de cât să greșesc, cât de puțin, nici să fac altă nimica de astăzi înainte, în toată viața mea, fără numai sfntă voia a fiului tău, și Dmnezeului mieu, și pentru aceasta mă dau pre mine ție cu totul, mintea mea, inima mea, gura mea, și toate mădularele meale. Pentru ca să numă lași să gândesc, nici să pohtesc, nici să zic, nici să fac vreaun lucru carele să nu fie după voia ta, spre slava și bucuria ta, carea ești bine cuvântată, înveaci Amin.
Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fiește căruia Creștin. accesibil la http://digibuc.ro/, "Opera tipografică românească (1508-1830)", "Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fieştecăruia creştin Cu blagoslovenia celor mari"