luni, 28 septembrie 2009

Rugăciunea de Luni

Veacinice Dmnezeule, Dmne Ise Hse, cu adâncă și marea smerenie a inimii meale cunosc și mărturisesc cum că greșesc întoate zilele Dmnezeeștii tale dragoste. Pentru aceasta astăzi că iaste Luni, și începutul săptămânii, cer ca sămi lași păcatele și să mile ierți, rugândumă cu smerenie milostivirii tale ceii mari sămi dai dar să puiu început bun să port gija, și să ostenesc pentru sufletul mieu, pentru care ai petrecut atâtea osteneale, și ispite la sfnta ta răstignire, pentru ca să mântuești zidirea ta. Și te rog Dmnezeul mieu, și ziditoriul mieu, să mă întemeezi de astăzi înainte spre bine, până în sfârșitul vieții meale, întru cinstea, și slava împărății tale, și pentru mântuirea mea. O Dmne astăzi îți dau sufletul și trupul mieu, și voința mea, rugândute să fie voia ta la mine pre cum îți place. Dămi îngăduială să pociu răbda, și mă pedepseaște aicea întru această lume după mila ta, iară nu încea laltă viață, și iartă pre cei vii, și pre cei morți după rugăciunile sfntei tale Besearici: și învredniceaște și pre mine, și pre ceia lalți să ne bucurăm de slava ta în raiu. La aceastea puiu mijlocitori pre sfnții tăi îngeri, cătră carii zic. O cerești slujitori, și slugi ai lui Dmnezeu, păzitori ai oamenilor și vrășmașii diavolilor: mă închin voao fericitelor Duhuri, și mă bucur de slava voastră, pentru căci pururea stați ne adormiți întru voințele Dmnezeului nostru, cu multă pripă și credință, voi pururea cautați și nu dormiți, pururea slujiți, și nu osteniți, pururea luptați, și pururea biruiți: și nu iaste altă grije avoastră, fără numai să goniți pre vrăjmașii lui Dmnezeu dela zidirea lui. O blagosloviți păzitori ai oamenilor mă închin voao și vă mulțămesc pentru ajutoriul cel din toate zilele ce ne dați, pentru povățuirea ce ne faceți, pentru darul cel ceareți adeasea dela Dmnezeu pentru noi, și de osebi vă bine cuvintez, pentru grija ce aveți pentru mine ne vreadnicul, și păcătosul. O sfnte îngere păzitoriule a sufletului mieu, și tu Mihaile Arhanghele, ajutoriul mieu, nu vă scârbiți de mine, nici mă lăsați pustiiu, ci mă păziți zioa și noaptea până îmi voiu da cu bună pocăință sufletul mieu în mâinile lui Dmnezeu, Ziditoriului mieu. Și măcar că ieu nuvă ascult, nici primeasc luminările, și povățuirile cemi faceți pentru folosul mieu: iar încăși vă rog să aveți grija sufletului mieu, și să opriți putearea vrăjmașului pentru ca să numă împresoare, și să mă mântuiți de toți vrăjmașii cei văzuți și ne văzuți, pentru ca să numai greșesc de acum înainte Dmnezeului mieu. Și mă învredniciți să vă văz la moartea mea, și să stați împrejurul mieu și sămi mântuiți sufletul mieu, și săl duceți lui Dmnezeu. Și să vază bucuria sfnților lui, pentru ca să aib pricină să vă mulțumesc acolo, pentru purtarea de grije ce ați făcut pentru mine, și să spuiu binele vostru cu glas ne încetat înveacii veacilor Amin
Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fiește căruia Creștin. accesibil la http://digibuc.ro/, "Opera tipografică românească (1508-1830)", "Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fieştecăruia creştin Cu blagoslovenia celor mari"