miercuri, 30 septembrie 2009

Rugăciunea de Miercuri

Prea putearnice, iubitul mieu Dmne, îmi aduc aminte că teai născut om din sfnta Fecioară înpeșteră. Și cum că teai vândut în trei zeci de arginți de oucenicul tău cel viclean: pentru ca să ne răscumperi pre noi păcătoșii din mâinile diavolului. Pentru aceasta te rog să te milostivești asupra mea păcătosul și ne vreadnicul, și să mă răscumperi pre mine vânzătoriul și de toate zilele oucigașul. Și aceasta săo faci pentru ca să cinstesc nașterea ta cea sfntă, și să mă închin Dmnezeirii tale. Dămi Dmne iertăciune păcătelor meale celor multe, și puteare să stau împotriva realelor a trupului, și a sufletului. Primeaște această mică amea rugăciune, și smerită amea voință. Că mă întristez pentru căci team întristat, și mă amărăsc pentru căci team smintit fără de număr. Încăși mă aduc pre sinemi ție, și de voia mea mă dau înmilele tale, pentru ca să mă pedepsești pre cum misă cade, și să mă tămăduești cu ierburi amară ca oun doftor bun pre cum vei vrea. Pentru căci altul nu poate să mă vindece fără numai tu Dmnezeul mieu, și ziditoriul mieu. La tine drept aceia am toată nădeajdea mea, crezând că cum ai primit să te vinzi pentru mine, așa îmi vei dărui și acum mila ta, să mă răscumperi din vecinica muncă, și să mă pui întru împărăția ta. Nu te depărta de mine, carele sânt mai rău vânzătoriu dă cât Iuda, nu lăsa să mai aibu în inima mea cugetele ceale reale ce avea iel, numă lăsa să te vând pentru lucrurile ceale deșarte ale lumii, nu mă slobozi să te îmbrățișez și să te sărut, cu sărutare vicleană, și cu buze spurcate, nici săți zic bucurăte învățătoriule cu gura mea cea spurcată: nici să te mai răstignesc întoate zilele cu faptele meale ceale fără de leage, nici să te batjocoresc cu gândurile meale ceale reale pre cum făcea jidovii pe vreamea patimilor tale, ci ca curva să te spăl, nu cu mir, ci cu lacrămile ochilor miei. Pentru ca să mă învrednicesc să auz și ieu din gura ta cea dulce, iertate săți fie păcatele Amin.
Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fiește căruia Creștin. accesibil la http://digibuc.ro/, "Opera tipografică românească (1508-1830)", "Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fieştecăruia creştin Cu blagoslovenia celor mari"