marți, 29 septembrie 2009

Rugăciunea de Marți

Dmne și Dmnezeul mieu. Astăzi stau osândit înaintea feații tale ceii sfnte, șimi mărturisesc ne vrednicia, și ne putința, și ne starea mea, și sărăcia mea cea mare, pentru aceasta o izvor dulce și noianul milii, mă rog să deșchizi stavilele ceriului și să ploi asupra mea bunătățile milostivirii tale, pentru ca să pociu scoate lacrămi, să plâng și să spăl și să luminez sufletul mieu, de împuțiciunea păcatelor, cu o pocăință tare și adevărată. Și la aceasta îți aduc mijlocitoriu pre înainte Mergătoriul Ioan să te roage sămi dai darul acesta, cătră carele zic, o învățătoriule al pocăinții, și făclie luminată al soarelui celui de taină alui Hs Dmnezeu, primeaște ticăloasa mea rugăciune: o slavite Prorocule carele ești mai mare de cât toți Prorocii, pre cum Fiul lui Dmnezeu teau numit în Ievlie, tu cela ce ai dezlegat legăturile stărpiciunii Părinților tăi, tu carele ai vădit pre Stăpânul Hs la norod, tu carele lai Botezat în Iordan, și ai văzut ceriurile deșchizânduse: tu carele ai auzit glasul cel părintesc, și ai văzut Dhul sfnt pogorânduse pre dânsul ca oun porumb: tu ascultă cearerea, aprinde făclia păcătosului mieu suflet, și mă luminează cu darul tău, pentru căci ieu sânt spurcat cu gândurile meale ceale reale și grozave, de vreame ce am răpus părințeasca mea moștenire, și mam făcut aseamenea cu dobitoacele ceale ne precepute, și pasc împreună cu iale ticălosul la aceaste pământești, fără de a gândi vrea odată pentru ceale cerești, adevărat îngere pamântescule alui Dmnezeu, și omule cerescule, ieu am covârșit pre toți oamenii întru răutăți, și întru lucrurile ceale ne cuvioase, și pururea mă tăvălesc ca oun râmătoriu întina păcatului, și nam rămas, nici zi, nici ceas, nici clipă de ceas învoia lui Dmnezeu, ci am făcut numai voia vrăjmașului mieu, legat și tras de dânsul cu voia mea ca Samson de cei streini de fealiu; și mort îngroapa pohtelor meale celor reale, ca odinioară Oloferi, carele iera beat mai mult de pofta lui cea rea de cât de vinul ce iau dat înțeleapta și viteaza Iudit, carea ca pre oun nevreadnic vieții lau omorât. Ci te rog înviazămă cu mijlocirea ta de această moarte, tu carele stai înceriu înaintea celui fără de moarte, și veacinicului judecătoriu. Făcândul să se milostivească asupra mea, ca cela ce ai multă îndrăzneală la dragostea lui, întinde mâna aceia cu care lau botezat, și strică gândurile meale ceale reale, și mă întăreaște să săvârșesc viața mea pre calea cea bună alui Dmnezeu: și pre cum înviață învățai poporul cu limba ta, așa și acum învațămă și pre mine cu darul tău, și luminează mintea mea înporuncile Dmnului, și goneaște dela mine toate împrotivirile sufletului, și mă mântuiaște de veacinica muncă, și mă învredniceaște împărății ceriului întru carele te bucuri. Pentru ca să laud, și să măresc, numele tău cel sfnt, o Prorocule, și botezătoriule. Scrie cuvintele meale în inima ta, și însemnează ale tale întru amea pentru ca săle țiu minte, și să le păzesc până voiu săvârși viața mea. Și să stai lângă mine la ceasul morții meale: pentru ca să mă păzești de tot păcatul, și să mă aduci pocăit înaintea Stăpânului mieu Dmnezeu. Roagăte încăș și pentru toată lumea. Să dea Dmnezeu creștinilor ajutoriu, și celor vii, și celor morți, săi odihneăscă de nevoile lor ceale multe, și ca oun prea puternic să le dăruiască toate ceale trebuincioase, și săi învrednicească împărăției lui Amin
Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fiește căruia Creștin. accesibil la http://digibuc.ro/, "Opera tipografică românească (1508-1830)", "Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fieştecăruia creştin Cu blagoslovenia celor mari"