duminică, 20 septembrie 2009

Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fiește căruia Creștin.

accesibil la http://digibuc.ro/, "Opera tipografică românească (1508-1830)", "Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fieştecăruia creştin Cu blagoslovenia celor mari" cu ajutorul bunului Dmnezeu, voi începe să postez fragmente din cartea mai sus menționată. Întrucât cartea e scrisă folosind alfabetul chirilic, dar vrând să păstrez cât mai mult sonoritățile textului, am făcut următoarele convenții: am transcris peste tot Ѧ ca 'ia' când Ч apare neurmat de 'e' sau 'i', l-am transcris cu 'ce' sau 'ci' așa cum e folosit în româna actuală; Џ => 'ge' sau 'gi' am transcris peste tot Ю ca 'iu' am transcris Ѫ prin 'în' sau 'îm' respectând regulile actuale de scriere. am transcris peste tot Є prin 'ie', chiar acolo unde ar fi avut mai mult sens să folosesc simplu 'e' neștiind întotdeauna care ar fi pronunțarea Ь la sfârșitul cuvintelor, am hotărât să-l elimin de tot în transcriere.