vineri, 25 septembrie 2009

Rugăciunile dimineții (partea VI)

Molitva, cătră îngerul păzitoriul tău Îngerul lui Is cel sfnt, cătră tine caz și mă rog, păzitoiul mieu cel sfnt, carele ești dat mie spre păzirea sufletului; și trupului mieu celui păcătos, dela sfntul Botez: iară ieu cu leanea mea, și cu obiceaiurile meale ceale reale am mâniat prea curată lumina ta, și team gonit dela mine, cu toate lucrurile ceale de rușine, cu minciunile, cu clevetirile, cu pizma, cu osândirea, cu trufia, cu ne plecarea, cu ne iubirea de frați, și cu ținearea minte de rău, cu iubirea de argint, cu prea curvia, cu mânia, cu scumpeatea, cu mâncarea cea fără de sațiu, cu beția, cu multa voroavă, cu gândurile ceale reale și vicleane, cu obiceaiurile ceale reale, și cu îndrăcirea spre curvie, având osebită voire spre toată pofta cea trupească. O rea voirea mea, carea și dobitoacele ceale fără cuvântare nu ofac, dar cum vei putea să cauți spre mine; sau să te apropii cătră mine; ca cătră oun câine împuțit; sau cu ce ochi îngerul lui Hs vei căuta spre mine, cel ce mam împleticit așa înlucruri împuțite; sau cum voiu putea sămi ceiu iertăciune faptelor meale celor amară și reale, și vicleane, în carele caz peste toate zilele și nopțile, și întot ceasul; ci caz înaintea ta și mă rog, păzitoriul mieu cel sfnt. Milostiveaștete spre mine păcătosul robul tău, (Cutarele) fiimi întru ajutoriu, asupra pizmașului mieu celui rău, cu sfntele tale rugăciuni și împărăției lui Dmnezeu mă fă părtăș cu toți sfnții, Acum și pururea, și înveacii veacilor, Amin.
Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fiește căruia Creștin. accesibil la http://digibuc.ro/, "Opera tipografică românească (1508-1830)", "Acatistiariu cu multe alease rugăciuni pentru evlavia fieştecăruia creştin Cu blagoslovenia celor mari"